close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

חשוב שתדעו לפני שאתם בונים פרגולה

מערכת שורשה אלול, תשעג11/08/2013

אז רגע לפני שאתם בונים פרגולה- מגוון עצות מעשיות וחשובות

תגיות:
פרגולת עץ
צילום: יח"צ

לעיתים קרובות יותר ויותר אנשים קצת התעייפו מהפטיו הישן והבלוי, אבל במקום להרוס ולבנות פטיו חדש הם בוחרים פשוט לבנות מעליו פרגולה. פרגולות הן גם מושלמות כדי לסוכך על שביל שמוביל בין שני בניינים, שביל שמוביל מהבית אל הגינה, ושימושים נוספים אחרים.

מהי פרגולה?
הפרגולה היא מסגרת עץ פתוחה שנתמכת על ידי עמודים שניצבים באדמה במרווחים קבועים ומעליהם קורת רוחב שבנויה לעיתים בצורה של שתי וערב. פרגולות מעץ יוצרות מעין חדר חיצוני, אם כי חדר ללא קירות וללא גג. הפרגולה נותנת הרגשה של להיות בפנים ובחוץ באותו זמן, היא מרחיבה את

פרגולת עץ
צילום: יח"צ
שטח הבית ונעימה מאוד לניצול הגינה והחצר בעיקר בימים החמים.

פרגולות היו פופולאריות מאוד בגינות בתקופת הרנסנס האיטלקי, ולעיתים קרובות הם תפקד (ועדיין מתפקדות) גם כתומכות בגפני ענבים. פרגולות שימשו גם ביוון, ברומי ובמצרים הקדומה.

יתרונות הפרגולה
פרגולה אולי לא נשמעת לכם מושכת במיוחד אם אתם מדמיינים מסגרת פשוטה מעץ. אבל, רוב עיצובי הפרגולה רחוקים מלהיות רגילים.

המסגרת של מבנה הפרגולה היא ממש מושלמת לתמיכה בצמחים ובפרחים מטפסים. גם סלים תלויים על הפרגולה מוסיפים נוי וירק למבנה. באפשרותכם ליצור קשתות צבעוניות שישפרו את הפטיו ובכך להפוך את הפרגולה למקום מושלם לאירוח בחודשים החמים יותר בשנה.

עם פרגולות מעץ בגינה לא צריך לדאוג יותר מדי שהשמש תכה עליכם בזמן שאתם עורכים מסיבה בבוקר או אחר הצהריים מתחת לפרגולה. תוכלו למצוא בקלות מבחר של צמחים שיטפסו על הפרגולה וליצור אזור קסום שמנוקד בקרני השמש.

פרגולה היא הרבה יותר תכליתית מאשר פטיו חשוף, והרבה יותר זול לבנות פרגולה מאשר להרוס את הפטיו המיושן הקיים ולבנות אותו מחדש.

אפשר להשתמש בפרגולה ככיסוי מעל הג'קוזי בגינה, או מעל אזור הברבקיו כך שהיא תשמש כמסתור מפני הגשמים. כך תמצאו שהפרגולה יכולה לשמש אתכם בדרכים שונות במשך כל ימות השנה.

סוגי פרגולות
יש פרגולות עץ שצמודות לאחד מקירות הבית, ויש פרגולות שעומדות באופן עצמאי בגינה. בנוסף, ישנם מספר עיצובים של פרגולות לבחירתכם.

בעיקרון, מראה הפרגולה שלכם ישתנה בהתאם לסוג העץ והעמודים שתבחרו. חשוב לוודא שהפרגולה תהיה בגודל שיספיק למקום שבו היא תמוקם, אבל את העיצוב שלה תוכלו לבחור בהתאם לטעם שלכם.

כיוון שהפרגולה עומדת בחוץ, חשוב להשתמש בחומרים שהם עמידים בפני תנאי מזג האוויר המתחלפים.

עץ אורן הוא האופציה הפחות יקרה לעומת הסוגים האחרים של עצים. גם עץ סיידר מטופל מומלץ לפרגולה כיוון שהוא נשמר לאורך השנים. הארז יקר יותר, אבל, בטווח הארוך ייתכן ועדיף להשקיע בסוג עץ יקר יותר שיבטיח שתקבלו מהפרגולה שלכם את ההנאה הגדולה ביותר האפשרית.

בדרך כלל בנייה של פרגולה יכולה להסתיים במהלך של סוף שבוע, אם אתם בונים אותה לבד או בעזרת חבר. אל תשכחו לשתול צמחייה מסביב לפרגולה, אבל בזמן שאתם ממתינים שהצמחים יגדלו ויטפסו על הפרגולה, תוכלו בינתיים לקשט אותה באמצעות סלי עציצים תלויים מהקורות. כך תוסיפו צבע וצל לפרגולה עד שתכוסה במטפסים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה